עיצוב פנים לעומת הלבשת בית

כשאנשים רבים שומעים את המונח "עיצוב פנים", הם חושבים לעתים קרובות על אתגרי "שיפוץ חדר" או פרויקטי עיצוב עשה זאת בעצמך בפינטרסט. אבל מה שהם בעצם חושבים עליו זה עיצוב פנים. בעוד שקישוט משחק תפקיד ביצירת חללי מגורים פונקציונליים ויפים, עבודתו של מעצב פנים שונה מעיצוב פנים בדרכים קריטיות. אז מה ההבדל בין עיצוב פנים לעיצוב פנים?

עיצוב לעומת הלבשה בקצרה

אמנם יש חפיפה מסוימת בעיצוב פנים והלבשת בית (הום דקור) , אבל הם שונים מהותית. עיצוב פנים הוא האמנות והמדע של הבנת ההתנהגות של אנשים כדי ליצור חללים פונקציונליים בתוך בניין, בעוד שהלבשת בית (הום דקור) הוא ריהוט או עיטור של חלל עם אלמנטים דקורטיביים כדי להשיג אסתטיקה מסוימת. בקיצור, מלבישי בית עשויים לקשט, אבל הם לא מעצבים.

מה מעצבי פנים עושים?

תהליך עיצוב הפנים עוקב אחר מתודולוגיה שיטתית ומתואמת – כולל מחקר, ניתוח ושילוב ידע בתהליך היצירתי – כדי לספק את הצרכים והמשאבים של הלקוח.

בין אם עובדים בחלל ארגוני או מגורים, מעצבי פנים מאותגרים ביישום פתרונות יצירתיים וטכניים בתוך מבנה שהם פונקציונליים, אטרקטיביים ומועילים לאיכות החיים והתרבות של הדיירים. על המעצבים להגיב ולתאם עם מעטפת הבניין ולהכיר במיקום הפיזי ובהקשר החברתי של הפרויקט. על ידי יישום פתרונות מתחשבים, מעצבי פנים יכולים ליצור חללים המשפרים מאוד את החוויות של האנשים המאכלסים אותם.

לדוגמה, היה הרבה מחקר על האופן שבו אלמנטים עיצוביים במוסדות בריאות משפיעים על חולים. מחקרים הראו שההחלמה של מטופלים בניתוח שנראו נוף של נוף בחדרם התאוששו מהר יותר מאלו שלא. מחקר אחר מצא כי תינוקות שחוו מחזורי אור יום בזמן שהותו ביחידת יילודים פיתחו מחזורי ערות-שינה משלהם מוקדם יותר מאלה שנחשפו לאורות קבועים ועמומים בבית החולים.

מעצבי פנים נוטים להתמחות בתחום מסוים של עיצוב. בעוד שחלקם עשויים להתמחות ביצירת פנים יוקרתיים לבתים של לקוחות עשירים, אחרים עשויים להתמקד בעיצוב משרדים או תעשייתי. תחום העיצוב המסחרי יכול להשתנות מאוד, עם עבודה זמינה בעיצוב בתי חולים, משרדים, עסקים וחללי פנים תעשייתיים. מעצבי מגורים נוטים להתמקד בעיקר בבתים, אם כי חלקם עשויים להיקרא לתכנן דירות רב משפחתיות ומתחמי דירות.

דרישות מקצועיות למעצבי פנים

בגלל מורכבות תפקידם, מעצבי פנים צפויים בדרך כלל להגיע לרמת השכלה גבוהה יותר מאשר מעצבי פנים, שאינם דורשים הכשרה או רישיון פורמליים.

בנוסף ללימוד עקרונות של יישום ידע שנאסף בתהליך היצירתי של עיצוב חלל, מעצבים חייבים גם לדבוק בקוד ובדרישות רגולטוריות ולעודד את עקרונות הקיימות הסביבתית.

מדינות רבות בארה"ב ומחוזות קנדיים העבירו חוקים המחייבים מעצבי פנים להיות בעלי רישיון או רישום – המתעדים את ההשכלה וההכשרה הפורמליים שלהם – ורבים מהם דורשים באופן ספציפי שכל מעצבי הפנים העוסקים במקצוע יזכו בתעודת NCIDQ כדי להוכיח את הניסיון והכישורים שלהם.

הלבשת בית

מלבישי בית אחראים על עיצוב חללי פנים המשלבים סגנון אומנותי ופונקציונליות עם התקציב והטעם האישי של הלקוח. על ידי בחירת בדים, ריהוט ופלטות צבעים נכונים, מעצב פנים יכול להפוך בית רגיל או לא תואם לבית מעוצב בצורה חלקה שמשתלב יחד כדי לשקף את אישיותו של הבעלים. לחלקם יהיה רקע באדריכלות, פסיכולוגיה או אמנות. מלבישי בתים לעזור ללקוח בעל נטייה פחותה לעיצוב לבטא את האינדיבידואליות שלו דרך המראה והתחושה של הבית שלו.

למלבישי בתים רבים יש רקע באמנות, אדריכלות או עיצוב. למרות שחלקם מגיעים לעסק של נלבשת בית דרך התנסות מעשית, רבים בוחרים לקבל הסמכה או הסמכה על ידי ביצוע תוכנית שילוב של השכלה והתנסות שנקבעה על ידי קבוצות פיקוח.

חשוב לבחור מלבישת בתים שמבינה כיצד אורח חיים משפיע על בחירת עיצוב הפנים של הלקוח.

חשוב לבחור מעצב פנים שמבין כיצד אורח חיים משפיע על בחירת העיצוב של הלקוח.

מעצבי פנים מעצבים חללים פנימיים בתקציב ובטעם האישי של הלקוח.
מעצבי פנים מעצבים חללים פנימיים בתקציב ובטעם האישי של הלקוח.
מעצבי פנים מנוסים יוצרים לעתים קרובות קשרים מועילים עם אנשי מקצוע בתחומים קשורים. קיום קשרים בתעשיית הצביעה, הריהוט והבד יכול לאפשר למעצב לקבל מחירים טובים יותר ושירות מהיר יותר עבור לקוחותיו. חלק ממשרדי עיצוב הפנים יוצרים שותפויות עם אנשי מקצוע אחרים, כך שהם מסוגלים יותר לספק ללקוחות חבילת עיצוב יעילה לחלוטין בהתאם לצרכיהם.

אנשי הום דקור עשויים לעזור בבחירת רהיטים כדי לסיים חדר

מלבישי בית צריכים להיות בעלי כישורי תקשורת ושירות לקוחות מצוינים. אם מעצבים בית של לקוח, הם צריכים ליצור תמונה ממוקדת של העדפות העיצוב של הלקוח. מעצבים מבוססים חייבים להיות מסוגלים לקבוע מה לקוח צריך ברמה המעשית והאמנותית: האם הם אוהבים ריהוט טרופי או סגנונות כפריים אנגליים? האם הם רוצים סביבה חמה, נוחה וידידותית לילדים או שהם מעדיפים שהבית שלהם יהיה יצירה מלוטשת בסגנון מודרני? על מנת לספק את הדרישות המעורפלות לפעמים של הלקוח, כל מעצב פנים טוב יוכל לתת תשובות לשאלות אלו ולהוביל לקוחות מבולבלים לפתרונות מספקים.

מלבישי בית צריכים לקחת בחשבון את בחירת הצבעים כשהם מגיעים לעיצובים.

מלבישי בית צריכים לקחת בחשבון את בחירת הצבעים כשהם מגיעים לעיצובים.

מי ששוקל קריירה בהלבשת בית צריכים להתחיל לקחת שיעורים ולחפש משאבים בנוגע לאמנות, היסטוריית עיצוב ומיומנויות מעשיות כמו ציור, דפוס ותפירה. שקול ליצור קשר עם חברת עיצוב מקומית ולשאול על משרות מתמחים או ברמת התחלה בחברה. אלו המעוניינים להיות מעצבי פנים עשויים לרצות גם לבדוק עם חברות לגבי תוכניות הסמכה והדרך הטובה ביותר לקריירה בתחום באזורכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *